În cursul zilei de 18 martie a continuat, la Bruxelles seria de consultări pe care o efectuează Borboly Csaba, președintele Consiliului Județean Harghita în calitate de raportor în cadrul Comitetului Regiunilor și expertul Csák László. Unul din elementele cheie în vederea pregătirii proiectului de aviz, elaborat din proprie inițiativă, este includerea propunerilor formulate în cadrul consultărilor avute cu organizațiile de tineret.
Ultima actualizare: marţi, 19 martie 2019
În opinia raportorului este nevoie de analizarea modului în care autoritățile locale și regionale, în calitate de susținători ai instituțiilor de învățământ, pot pune în aplicare sistemul educațional STIAM și armoniza educația și formarea forței de muncă, dat fiind faptul că prin intermediul acestuia se oferă o oportunitate în cariera tinerilor, ulterior contribuind decisiv la dezvoltarea economică a unei regiuni. Totodată, raportorul este de părere că Comisia Europeană trebuie să verifice dacă statele membre sprijină acest tip de inițiative. În momentul de față doar nouă state dispun de o strategie STIAM.
Sistemul educațional STIAM (științe, tehnologie, inginerie arte și matematică) are la bază predarea coordonată a materiilor, acestea nefiind studiate una câte una, practic fiind vorba de un sistem multidisciplinar. Dezvoltarea abilităților din domenii diferite are la bază abordarea unică, integrată a acestora. Acest model educațional a fost implementat deja cu succes în țările scandinave, contribuind la stoparea fenomenului de exod al creierelor. În conformitate cu documentul de lucru, prin meseriile care au la bază sistemul educațional STIM se poate contribui la creșterea numărului de locuri de muncă, iar acesta este domeniul mulțumită căruia se înregistrează cea mai scăzută rată a șomajului, în rândul statelor membre. Cu privire la STIM, în ultimii zece ani se poate constata, la toate nivelurile de învățământ, lipsa cadrelor didactice, nivelul scăzut de interes din partea elevilor, lipsa de concordanță între educație și piața forței de muncă.
În opinia expertului Csák László, această temă ridică deocamdată mai multe întrebări, decât răspunsuri, însă documentul de lucru aflat în curs de redactare se îndreaptă spre o direcție bună și atrage atenția statelor membre în ceea ce privește posibilitățile pe care le au, iar Uniunea Europeană va putea pe viitor să elaboreze strategii unice care pot fi implementate în mod facil de statele membre. În acest sens este indiscutabil nevoie de asigurarea instrumentelor și infrastructurii necesare.
Reprezentanții organizațiilor de tineret și-au exprimat opinia pe această temă, iar propunerilor acestora sunt așteptate până mâine. Majoritatea celor prezenți au fost de acord că este nevoie de instrumente specifice, pe lângă date statistice, pentru ca tineri să dezvolte o carieră care este la căutare pe piața forței de muncă.
Mai multe informații cu privire la acest proiect de aviz găsiți la link-ul de mai jos:
https://www.borbolycsaba.ro/ro/consolidarea-educatiei-stiam-in-ue/
Proiectele de aviz întocmite în prealabil de Borboly Csaba, pe tema educației:
https://www.borbolycsaba.ro/ro/consolidarea-educatiei-stiam-in-ue/
https://www.borbolycsaba.ro/ro/raportor-in-comitetul-regiunilor/
Bruxelles, 18 martie 2019
Ţi-a plăcut acest articol?(0 Votări)17 vizualizări