Dezvoltarea continuă a spitalului județean atrage tot mai mulți tineri medici specialiști acasă
Alte 52 de noi posturi au fost aprobate de Consiliul Județean Harghita la instituția subordonată - Spitalului Județean de Urgență Miercurea Ciuc, aspect important din punct de vedere al îmbunătățirii serviciilor furnizate de spital. Astfel, începând din luna septembrie a anului trecut, consiliul județean a aprobat 104 posturi, respectiv nouă posturi destinate medicilor specialiști. Cu alte cuvinte, în sectorul medical din județ au fost asigurate mai mult de o sută de posturi.
Ultima actualizare: miercuri, 17 ianuarie 2018
Pentru ocuparea celor 52 de posturi se caută personal specializat, și anume: asistenți medicali, îngrijitori, respectiv personal responsabil cu asigurarea curățeniei. Și în perioada care urmează, consiliul județean va aproba noi posturi la spitalul județean.
„În continuare Consiliul Județean Harghita tratează cu prioritate dezvoltarea domeniului sănătății, pentru a putea fi asigurate la nivel local servicii medicale moderne. Astfel, pe lângă utilarea cu aparatură medicală modernă – investiții susținute de consiliul județean în cursul anului 2017 – este nevoie de sporirea personalului care să sprijine activitatea medicilor specialiști. Eforturile și colaborarea interinstituțională nu au rămas fără rezultat, la spitalul județean din Miercurea Ciuc se efectuează intervenții medicale care pot fi încadrate ca servicii naționale. Și în domeniul donării de organe, spitalul județean a făcut importanți pași înainte. Printre obiective din acest an se numără înființarea secțiilor de chirurgie plastică, chirurgie pediatrică, dar se are în vedere și încadrarea spitalului județean în categoria unităților medicale de gradul al II-lea. De mai mulți ani oferim finanțare pentru construirea și închirierea locuințelor destinate medicilor, pentru ca spitalul să fie un loc de muncă cât mai atractiv pentru medicii tineri”, a afirmat președintele Consiliului Județean Harghita, Borboly Csaba.
„Aprobarea noii structuri a spitalului atrage după sine înființarea de noi secții pentru funcționarea cărora este nevoie de personal nou. Scopul propus este obținerea încadrării spitalului în categoria unităților medicale de gradul al II-lea, acesta fiind un proces care se va derula mai mulți an. Anual se întreprind pași în acest sens, fiind nevoie de angajarea de personal la unitatea spitalicească. Ne străduim să dezvoltăm și îmbunătățim serviciile medicale, astfel ca să fie nevoie de tot mai puține deplasări pentru diagnosticarea și tratarea afecțiunilor”, a afirmat Zonda Erika, directorul consiliului de administrație al spitalului.
„Aceste 52 de noi posturi sunt necesare dat fiind faptul că vorbim de o nouă structură pentru funcționarea căreia trebuie asigurat personal de specialitate la spital; acesta este motivul pentru care am solicitat aprobarea de noi posturi, în special la secțiile de chirurgie toracică și neurochirurgie. Conform noii structuri este nevoie de asigurarea de noi servicii la spitalul de la Miercurea Ciuc, iar pentru asigurarea acestora pe lângă medicii specialiști și asistenții medicali, este nevoie și de personal auxiliar. Acest lucru este important și din punctul de vedere al locuitorilor județului, dat fiind faptul că se vor putea îngriji tot mai mulți pacienți. Vor fi disponibile servicii medicale care au fost accesibile până în momentul de față doar la spitalele din alte localități. Pentru furnizarea de noi servicii este nevoie de un personal mai numeros și este îmbucurător că consiliul județean a aprobat aceste posturi”, a spus Konrád Judit, directorul medical al spitalului.
Miercurea Ciuc, 10 ianuarie 2018
Ţi-a plăcut acest articol?(0 Votări)58 vizualizări